zaman dh berubah...

Penah dgr kata2 nih, "rumah itu ialah di mane hati kita berada"? (or it sounds like dat ar..) mmg btul ar... kt mane2 pun kita stay.. kalo mmg hati kita dh serasi ngan tmpat tuh, kita akan rase tempat tuh umah kita... same cam aku ar...
since aku study dlu.. aku dh duk kt umah sewa tuh.. dh 2 tahun lebih.. dlu rase syg nk tinggalkn umah tuh.. tp skrg nih, nk duk sat je pun dh rase x betah.. sakit hati.. sakit jiwa pun de gak.. macam2 ragam.. macam2 kerenah...
dlu... enjoy je aku duk umah tuh.. x kisah pun jadi 'penunggu setia' kt umah tuh... tetiap weekend, muke aku je yg setia menanti kt umah tuh.. org len, asal weekend balik kg.. kekadang je ar memunculkn diri di hujung minggu yg kekadang tuh tahap keboringan bleh cecah tahap cipan.. huhuhu...
zaman dh berubah..dunia dh maju.. people changes..aku mmg akui kenyataan yg 1 tuh..tp nape pikiran tuh x bleh di'up'kn ckit.. 'up' tuh mksud aku, matang ar ckit pikiran tuh.. tgk gaye mmg dh matang dh.. tp bile tiba time pikir tuh, bleh plak pikir cam budak2.. aduhai.. pening2...
nk kate x blaja.. blaja tinggi2 sumer.. tp nape biler de masalah, x bleh nk bincang leklok.. pikiran tuh patut pikir matang ckit.. sesuai ar ngan usia tuh... tp aku tgk level pemikiran tuh x ubah cam dak2 kecik je... hal remeh-temeh pun nk gaduh2.. nk jadi isu global.. haru2... itu ar pompuan.. emosi memanjang... (aku exceptional bley x??? hehehehe)
sori ar pompuan2 kt luar.. aku pun pompuan gak.. (eh, wanita sebenarnye.. huahuahaua) pe yg aku cakap nih, x sumer org camtu.. tp, mmg de segelintir yg camtu.. so, kalo rase diri anda bukan camtu.. jgn amik kisah k... juz bace.. nk komen pun xpe.. i x kisah... tp cara komen tuh yg i kisah... hehehe... cam dlm kes umah aku nih... nk tegur pe pun.. aku mmg x kisah.. kami2 mmg x kisah.. tp biarlah cara tegur tuh leklok.. bukan men sembur ikut suke ati.. sape2 pun aku rase x suke kalo camtu.. bahkan mereka2 itu sendiri aku pikir tidak senang andai diri mereka2 itu yg ditegur sebegitu rupe... so, umat2 manusia sekalian.. menegur ar ngan cara b'hemah.. jgn sampai org t'luke ngan teguran kite.. xde salahnye kalo kita tegur lembut2... camtu baru ar silaturrahim tuh x putus cmtu je...sbb bila skali dh sakit ati.. payah nk sembuh tuh.. (aku ar tuh.. amik mase ckit ar.. tp xtau bile..???).. payah nk baiki balik hubungan tuh jadi macam yg asal...
tp, itu ar kehidupan sebenarnye.. x sumernye manis.. mungkin zaman manis kt umah tuh dh abis.. skrg nih tgh zaman masam m'cuka lak.. huhuhu... nk wat camne, zaman dh berubah..people change..
so, hadapi kehidupan itu ngan sebaik mungkin.. mungkin itu yg t'baik.. (bg aku???) coz x sumer yg kita expect itu adalah realitinya dlm kehidupan kita nih yg entah bile penghujungnye..

0 Response to "zaman dh berubah..."