~ Andai Dapat Ku Undur Masa ~

Erm, dengar tajuk kat atas nih cam lagu kan? Korang nih mesti ingat aku jiwang karat. Feeling ngan lagu tangkap lentok tuh. Memang pun. Tuh salah satu lagu kegemaran my Abang TERCHENTA. Katanya la. Tapi la ni, aku xnk cakap pasal lagu tu. Aku nak cakap pasal benda len.

Erm, selama hayat korang ni penah x walau sesaat pun terdetik kt dalam hati yang korang menyesal ngan pilihan dan tindakan yang telah korang amik? Korang jawab ar sendiri eh. Aku, tipu ar kalo kata x penah rasa camtu.

Pe pilihan dan tindakan yang aku amik dulu yang membuatkan aku rasa menyesal sangat sekarang ni? Aku rasa xde kot. Nak kata menyesal sangat2 tu xde ar, tapi ckit2 tu de ar kot. Tapi tu x b'makna aku x redha. Cuma menyesal atas kesilapan diri sendiri. Dan pe yang membuatkan aku terima segala pilihan dan tindakan yang telah aku amik tu, sebab kalo aku x wat pilihan tu, aku x kan jupe ngan my Abang TERCHENTA tu. Hehehehe. Jangan jeles tau.

Andai dapat diundur masa tu, pe yang korang nak ubah? Kalau aku, aku nak study betul2 masa study time SPM ngan kt U dulu. Menyesal gak ar sebab x fokus ngan study dan x study btul2 sepanjang tempoh pengajian tu. Lagi satu, aku dah x nak tido dalam kelas lagi dah. Huhuhu. Pendek kata, kalo masa tu bleh berputar ke zaman silam, aku nak btulkan dulu sikap aku. Biar lebih concentrate & focus.

Korang pikir la sendiri eh. Mana yang still bleh kita ubah sekarang nih, berusahalah untuk berubah. Yang mana kita dah x bleh nak ubah tu, terima je dengan redha takdir Allah. Yang penting, sekarang nih kita berusaha untuk menjadikan diri kita cemerlang dari segi rohani dan jasmani. Tapi untuk jadi cemerlang tu, jangan pulak kita mengkecundangkan orang len. Paham x maksud aku camne? Kalo x paham meh sini aku terangkan. Kita nak berjaya, jangan guna cara kotor. Untuk cemerlang dunia akhirat, cara kena btul. X de pun sebenarnya istilah "MATLAMAT MENGHALALKAN CARA" dalam Islam. Ingat tu korang2 semua, nih termasuk diri aku jugak la. Kita nak cemerlang biar dari usaha kita sendiri, bukan dengan cara kita mengorbankan orang lain. pe yang penting, USAHA sungguh2, pastu DOA mintak kat Allah, kena sungguh2 jugak. Last sekali baru TAWAKKALTU 'ALALLAH.

Sama2 ar kita berusaha yea!

chow!

2 Response to "~ Andai Dapat Ku Undur Masa ~"

  1. Amak Kongsi says:
    Tuesday, April 28, 2009 11:33:00 PM

    kalau aku dpt undur masa? aku nak kekal jadi KAY. aku xnak pakai NISA. I dont know why, because of that name im being such a mellow yellow girl..huhu xsuke lah, sikit2 nangis. sikit2 hujan.. lg satu aku nk study hard ms PMR bg straight A & aku dpt masuk skolah yg cikgu2 nye bagus. cikgu2nye mmg berniat nk ajar budak walaupun bdk tu lembab tahap siput.. xde nak maki2 budak tu. sbb kata2 guru tu macam doa gak. aku anti cikgu yg pilih kasih nih..emo plak doh..hehehe sori yek tuan rumah

  2. Amak Kongsi says:
    Tuesday, April 28, 2009 11:36:00 PM

    hmm, aku xbenci nama Khairunnisa yg mak ayah aku bg tu. cm aku nk kekal kan nama panggilan aku tu. tu sahaj. risau lak org kate aku lupe daratan..ngehehe